مهاجری که تنها رفت . . .

ما که رفتنی شدیم ؛ اونم تنها... حالا هر کی خواست بگه اشتباه ست ... ولی ما میخوایم بریم کانادا ...

مهاجری که تنها رفت . . .

ما که رفتنی شدیم ؛ اونم تنها... حالا هر کی خواست بگه اشتباه ست ... ولی ما میخوایم بریم کانادا ...

مصاحبه ...

همونطور که تو پست قبل گفتم  مصاحبه  ما انجام شد.
این مصاحبه حدوده ۳/۵ ساعت طول کشید که به گفته


خود آفیسر خیلی کم سابقه بوده.

مصاحبه ۳ مرحله داشت و در صورت قبولی در ۳ مرحله

جواب مثبت به ما داده میشود .

که بعد از گذروندن مرحله سوالات دوم افیسر گفت:

مدارکتونو جمع کنید که دیگه نیازی به پرسش نیست و شما قبول شدید.


سوالات در رابطه با تمامی مدارک و شامل همه  موضوعات میشد.
با توجه به اینکه   پرونده  ما به صورت  سرمایه گذاری بوده

و این سرمایه گذاری با مشارکت یک شرکت کانادایی هست

 به ما اجازه داده شد تا با نماینده شرکت به مصاحبه بریم

که اگه سوالی پیش اومد از نماینده پرسیده بشه،

اما به هیچ وجه هیچ نیازی به نماینده شرکت نشود و ساکت نشسته بود.

نماینده شرکت هم گفت که به سوالات به خوبی جواب دادید.


بد از قبولی در مصاحبه به ما به مدته ۱۰۰ روز وقت داده شد

تا مبلغه ۱۲۰،۰۰۰ $ کانادا به حسابشون واریز کنیم .


و گفتن که پس از گذروندنه مرحله سکریتی چک و

انجام آزمایشات مدیکال ویزاتون صادر میشه که کلا ۱ سال طول میکشه .


به این ترتیب ما تکلیفمون معلوم شد که چه مقدار باید صبر کنیم .


زیرنویس۱:


          خدا رو شکر که این مرحله به خوشی گذشت.


زیرنویس۲:


          چند لینک کاربردی اضافه شد به ستون سمت راست وبلاگ.


          اضافات۱:


    تو گفتی بی من مثالِ درختی ،بی برگ ... رفتم و همان شدم که می گفتی : برگِ ، بی درخت

   

         اضافات۲:

    خانه ای با سقف سفالی .... حیاطی با یک حوض ... طاقچه ای با یک قاب .... عکسی از من و     تو با یه عالم خاطره .................. چه رویای قشنگ و احمقانه ایست ............ وقتی یک             صندلی هم برای نشستن نداریم


دیگه آخرش:


چقدر بده که سوزن آدم رو یه آهنگ همینجور گیر کنه. ساعتهاست 'beyonce گوش میدم(Halo)

و اصلا نمیتونم عوضش کنم . واقعا لیاقت جایزه گرمی رو داشت.





نظرات 5 + ارسال نظر
حمید 1389/01/23 ساعت 03:38 ب.ظ http://www.canadiran.blogfa.com

سلام
سال نو مبارک
امیدوارم امسال به خواسته خودتون برسید
چند سوال داشتم
کی برای روش سرمایه گذاری اقدام کردید؟
مدارک دارایی و درآمد را چی قبول دارن؟
سه مرحله مصاحبه در ۳ جلسه یا یک جلسه انجام میشه

سال نو شما هم مبارک.

ما حدود ۱ سال پیش اقدام کردیم.

مدارک دارایی و درامد برای اثبات میزان درامد سالیانه شماست و این مدارک باید از طرف دارایی باشه.

هر سه مرحله در یک روز و بدون استراحت پشت سر هم بود.

دوستدار ونکوور 1389/01/23 ساعت 03:49 ب.ظ

احساس شما رو واقعا درک می کنم و امیدوارم همونطور که قولشو بهتون دادن حدود 1 سال اتفاق بیفته.
یادم نمی یاد کیستون سرمایه گذاری فدرال بود و یا کبک ولی پرونده قبلی ما سرمایه گذاری استانی بود انهم استان پرینس ادوارد آیلند.

ما مصاحبه تیر 87 انجام دادیم و بعد از واریز 130000 دلار کانادا و تحویل مدارک تکمیلی 8 اکتبر 2008 فایل نامبر فدرال رو گرفتیم.
موقع اقدام از روشمون کل پروسه بین 12 تا 18 ماه بعد از فایل نامبر دمشق بود.
الان ماه 18 انتظار مدیکالیم و هنوز نمی دونیم چقدر دیگه باید صبر کنیم.
مرداد گذشته یه نامه از سوریه برای همه مون اومد که گفت زودتر از 45 الی 60 ماه منتظر نباشین.
بعد از کلی حرص و جوش و بالا و پایین زدن و پیگیری تازه فهمیدیم استان مربوطه در تعداد گرفتن مهاجر تخلف داشته (یکی ار تخلفاتش) و فدرال باهاش درگیره و این وسط ماها شدیم گوشت قربونی.

خلاصه بعدها فهمیدیم کیس های سرمایه گذاری استانی مثل نوااسکوشیا (سارای عزیز اینا هم جزوش بودن- دنیای سبز من) هم خلف وعده شد و 4 سال طول کشید!!!
خلاصه ما می تونستیم از همون اول که روش جدید 38 شغل اومد اقدام کنیم ولی دیگه پول رو داده بودیم و اگه اون موقع کنسل می کردیم چون هنوز هیچ مشکلی خودشو نشون نداده بود طبعا پولی بهمون برنمی گردوندن!!!!
الان هم 1 ماهه منتظر مدیکال از روش جدید فدرالیم و این امید و داریم که اگه دومی از اولی زودتر به نتیجه برسه اولی رو کنسل و پولو بعلاوه خسارت پس بگیریم ولی انگار پررو تر از این حرفان و باز زیر بار نمیرن که بابا ما نمی خوایم بیشتر از اونی که از اول بر اساسش برنامه ریزی کردیم و قرارداد بستیم و مهمتر از همه اینقدر هزینه دادیم صبر کنیم و اگه قرار بود اینقدر الاف شیم که مرض نداشتیم هم 130000 تا پول بدیم هم مثلا 3 4 سال صبر کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حالا چقدر باید هزینه کنیم و وکیل بگیریم و در کل چقدر از پولو می تونیم بگیریم و کلا چی میشه خدا می دونه.
خلاصه شاید بهتر بود اینا رو زودتر می گفتم ولی ما اگه تجربه الانو اون موقع داشتیم یا حداقل جریان قبلی ها رو زودتر می دونستیم شاید موقع عقد قرارداد همه شرایط رو با زمان اعلام شده در سایت اداره مهاجرت قبول می کردیم و تاکید بهش می کردیم
ببخشید طولانی شد.
موفق باشید

دوستدار ونکور عزیز خیلی ممنون از بیان تجربه تون.

ما از طریق کبک اقدام کردیم که فکر میکنم یه مقدار برنامش با استانی فرق میکنه.

اونطور که پیداست شما سختی زیادی کشیدید.

امیدوارم پرونده جدیدتون هر چی سریع تر مدیکالش بیاد و پول + خسارتتون از پرونده قبلی به شما برگرده و از ته دل برای شما دعا میکنم .

البته این پرونده سوم ماست که هر کدوم ۲ سال طول کشیده(۶سال) و ما هم دیگه نائی برای صبر کردن اضافی نداریم.

بال 1389/01/23 ساعت 07:06 ب.ظ http://baal.blogfa.com/

Congrats

ممنون

دوستدار ونکوور 1389/01/25 ساعت 07:53 ب.ظ

ممنون پژمان جان از دعای خیرت برامون
من هم از صمیم قلب برای شما و همه منتظران در راه مهاجرت دعا می کنم که با کمترین مشکل و استرس این دوران و مراحل رو پشت سر بذارن و به هدفشون برسن.

WELCOME

بهتون تبریک میگم پژمان جان !! راستی من هم عاشق این آهنگ beyonce هستم !! بعضی از آهنگاشو دوست دارم ...

ممنون باران عزیز.

درسته آهنگهای خوب زیاد داره...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد